Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) společnosti MANSEO GROUP s.r.o., se sídlem Hlavní třída 117/19, 737 01 Český Těšín, IČO: 02845768, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě pod spisovou značkou C 58718 („Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti mezi vámi, jakožto kupujícími („Kupující“), a námi, jakožto prodávajícími, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách („E-shop“).

Všechny informace týkající se zpracování vašich osobních údajů jsou obsaženy v našich Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde. 

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranně měnit nebo doplňovat znění Podmínek. Taková změna však neovlivní práva a povinnosti vzniklé za účinnosti předchozích znění Podmínek.

Kupní smlouva je uzavírána distančním způsobem, prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tedy bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Kupujícího. Smlouva je uzavírána prostřednictvím webového rozhraní e-shopu.

Pokud jakékoliv ustanovení těchto Podmínek bude v rozporu s dohodou uzavřenou mezi Kupujícím a Prodávajícím v průběhu procesu nákupu, má taková dohoda přednost před těmito Podmínkami.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

1.1. Cena je částka, kterou Kupující hradí za zakoupené zboží. 1.2. Cena za dopravu je částka, kterou Kupující hradí za doručení zboží, včetně nákladů na jeho zabalení. 1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu, včetně všech daní a poplatků. 1.4. DPH je daň z přidané hodnoty podle platných právních předpisů České republiky. 1.5. Faktura je daňový doklad vystavený Prodávajícím na Celkovou cenu, obsahující náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. 1.6. Objednávka je návrh Kupujícího na uzavření kupní smlouvy o koupi zboží, podaný prostřednictvím webového rozhraní E-shopu. 1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě údajů poskytnutých Kupujícím, který umožňuje správu objednávek, historii zakoupeného zboží a přístup k uzavřeným smlouvám. 1.8. Kupující je fyzická nebo právnická osoba nakupující na E-shopu, která je v právním vztahu s Prodávajícím jako kupující. 1.9. Zboží je movitá věc, kterou lze zakoupit prostřednictvím E-shopu.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

2.1. Koupě zboží je možná výhradně prostřednictvím webového rozhraní e-shopu. 2.2. Kupující je povinen při nákupu zboží poskytnout Prodávajícímu všechny požadované informace správně a pravdivě. Prodávající bude považovat údaje uvedené Kupujícím v objednávce za správné a pravdivé. 2.3. Hodnocení zboží na našem e-shopu je umožněno pouze spotřebitelům, kteří u nás zboží skutečně zakoupili. Autenticitu recenzí zajišťujeme propojením recenze s konkrétní objednávkou prostřednictvím našeho interního systému. Každé hodnocení je tak svázáno s ID objednávky, což nám umožňuje ověřit, že recenze pochází od reálného spotřebitele.

Výborně, tenhle bod je opravdu detailní a velmi dobře pokrývá proces uzavření smlouvy. Mám několik drobných návrhů na zlepšení a zjednodušení, aby text byl stále jasný, srozumitelný a zároveň právně neprůstřelný. Tady je můj upravený návrh:

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Smlouvu s Prodávajícím lze uzavřít pouze v českém jazyce.

3.2. Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím E-shopu. Kupující hradí náklady spojené s používáním prostředků komunikace na dálku (např. náklady na internet), které se však nijak neliší od základní sazby účtované poskytovatelem těchto služeb. Prodávající neúčtuje žádné další poplatky nad rámec Celkové ceny. Odesláním objednávky Kupující souhlasí s používáním prostředků komunikace na dálku.

3.3. Pro uzavření smlouvy je třeba, aby Kupující vytvořil na E-shopu objednávku. V této objednávce musí být uvedeny následující údaje:

Informace o nakupovaném zboží (Kupující označuje zboží, o které má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);

Informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení zboží (tyto údaje jsou zadávány v rámci objednávkového procesu);

Identifikační a kontaktní údaje Kupujícího, zejména jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa.

3.4. Kupující může před dokončením objednávky zkontrolovat a měnit údaje zadané v objednávkovém formuláři. Objednávka je odeslána stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“. Před odesláním objednávky je Kupující povinen potvrdit, že se seznámil s těmito Podmínkami a souhlasí s nimi, jinak nebude možné objednávku dokončit.

3.5. Prodávající potvrdí přijetí objednávky zasláním e-mailu na adresu uvedenou Kupujícím v objednávce. Součástí potvrzení je shrnutí objednávky a aktuální znění Podmínek ve formě přílohy e-mailu. Potvrzením objednávky je uzavřena smlouva mezi Kupujícím a Prodávajícím.

3.6. V některých případech není možné objednávku potvrdit. Může se jednat o situace, kdy zboží není dostupné nebo kdy Kupující objednal větší počet kusů, než je možné dodat. V takovém případě bude Kupující informován a bude mu nabídnuta smlouva v pozměněné podobě. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Kupující potvrdí tuto nabídku.

3.7. V případě zjevné chyby v ceně uvedené v E-shopu není Prodávající povinen dodat zboží za tuto cenu, a to ani v případě, že byla objednávka potvrzena. Prodávající bezodkladně kontaktuje Kupujícího a zašle mu nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě. Nová smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Kupující potvrdí tuto nabídku. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena zjevně neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo je v ní chybně uvedená cifra.

3.8. Uzavřením smlouvy vzniká Kupujícímu závazek zaplatit Celkovou cenu.

3.9. Kupující může objednávku vytvořit prostřednictvím Uživatelského účtu. V takovém případě je Kupující povinen zkontrolovat správnost předvyplněných údajů. Proces tvorby objednávky je jinak shodný s procesem bez Uživatelského účtu, s výhodou, že není nutné opakovaně vyplňovat identifikační údaje.

3.10. Prodávající může poskytovat slevy na nákup zboží. Pro uplatnění slevy je nutné, aby Kupující zadal údaje o slevě do předem určeného pole v objednávkovém formuláři.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1. Registrací na E-shopu získáváte přístup k Uživatelskému účtu. Tento účet Vám umožňuje spravovat objednávky a sledovat historii nákupů. 4.2. Při registraci jste povinni uvést správné a pravdivé údaje. V případě změny těchto údajů jste povinni je bezodkladně aktualizovat. 4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Jste povinni tyto přístupové údaje uchovávat v tajnosti a nesdělovat je třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití Uživatelského účtu v důsledku prozrazení přístupových údajů ze strany Kupujícího. 4.4. Uživatelský účet je osobní a není možné jej poskytovat třetím osobám k užívání. 4.5. Prodávající je oprávněn Uživatelský účet zrušit, a to zejména v případě, pokud není účet používán po dobu delší než dva roky, nebo pokud Kupující poruší své povinnosti vyplývající ze smlouvy a těchto Podmínek. 4.6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě. Prodávající si vyhrazuje právo na dočasné omezení přístupu k Uživatelskému účtu z důvodu údržby hardwarového a softwarového vybavení nebo z jiných důvodů.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1. Cena za zboží dostupné na skladě Cena zboží dostupného skladem je vždy uvedena na E-shopu u příslušného zboží a bude rovněž uvedena v návrhu objednávky. Pokud by došlo k rozporu mezi cenou uvedenou na E-shopu a cenou uvedenou v objednávce, platí cena uvedená v objednávce, která je zároveň potvrzena ve smlouvě. V objednávce je rovněž uvedena cena za dopravu, případně informace o podmínkách, za kterých je doprava zdarma.

5.2. Cena za zboží nedostupné na skladě a dodací podmínky 5.2.1. Objednávka zboží nedostupného na skladě Zboží, které není aktuálně skladem, je vyráběno na zakázku s předpokládanou dodací lhůtou 2–3 týdny od přijetí objednávky. O dodací lhůtě budete informováni při vytváření objednávky. V případě zboží vyráběného na zakázku je možné platit: a) Platbou předem: Umožňuje zajištění výroby a včasné dodání zboží. Zákazník je vyzván k úhradě zálohové faktury před zahájením výroby zboží. b) Dobírkou: Platba proběhne při doručení zboží. Pro zboží vyráběné na zakázku, u kterého je platba prováděna na dobírku, může být požadována záloha předem ve výši [doplnit % nebo částku], aby se předešlo situacím, kdy je zboží nevyzvednuto. Záloha bude odečtena od celkové ceny při doručení.

5.2.2. Dodací lhůta zboží nedostupného na skladě Dodací lhůta pro zboží vyráběné na zakázku činí orientačně 2–3 týdny od obdržení zálohové platby (v případě platby předem) nebo od potvrzení objednávky (v případě dobírky). V případě neočekávaných okolností může být tato lhůta prodloužena, o čemž budete bezodkladně informováni.

5.3. Platba Celkové ceny Platba Celkové ceny je vyžadována po uzavření smlouvy a před předáním zboží. Úhradu Celkové ceny lze provést následujícími způsoby: a) Bankovním převodem: Platební údaje obdržíte v potvrzení objednávky. Celková cena je splatná do 5 pracovních dnů od obdržení platebních údajů. b) Kartou online: Platba probíhá prostřednictvím platební brány Shoptet Pay. Celková cena je splatná do 2 hodin od vytvoření objednávky. c) Dobírkou: Platba bude provedena při doručení zboží. V případě zboží na zakázku může být požadována záloha.

5.4. Vystavení finální faktury Po doručení zboží bude zákazníkovi vystavena finální faktura, ve které bude odečtena případná zaplacená záloha.

5.5. Výhrada vlastnického práva Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až po úplném zaplacení Celkové ceny a převzetí zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena považována za uhrazenou v okamžiku připsání částky na účet Prodávajícího. V ostatních případech je Celková cena zaplacena v okamžiku provedení platby.

5.6. Závěrečná ustanovení pro zboží na zálohu Tato ustanovení se vztahují výhradně na zboží vyráběné na zakázku nebo zboží, které není skladem a pro které je vyžadována zálohová platba. V případě nejasností nebo sporů se bude postupovat podle českého práva.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

6.1. Způsob doručení Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 10 dnů od odeslání, dle Vašeho výběru z následujících možností: a) Osobní odběr: Na výdejních místech společnosti Zásilkovna. b) Doručení: Prostřednictvím dopravních společností Zásilkovna.

6.2. Omezení doručení Doručení zboží je možné pouze v rámci České republiky.

6.3. Doba doručení Doba doručení zboží závisí na jeho dostupnosti a zvoleném způsobu doručení a platby. Přesná doba doručení bude uvedena v potvrzení objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.

6.4. Kontrola při převzetí Při převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu. V případě poškození obalu nebo podezření na neoprávněnou manipulaci je Kupující oprávněn zásilku nepřevzít. Kupující je povinen tuto skutečnost okamžitě oznámit dopravci a Prodávajícímu.

6.5. Odstoupení od převzetí zboží Pokud Kupující nepřevezme zboží (s výjimkou situací dle čl. 6.4 Podmínek), neznamená to, že Prodávající porušil svou povinnost doručit zboží. V tomto případě má Prodávající právo odstoupit od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy ze strany Kupujícího, případně uskladnit zboží, za což má nárok na úplatu ve výši 200 Kč.

6.6. Opakované doručení Pokud je zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem na základě požadavku Kupujícího, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručením.

6.7. Přechod nebezpečí škody na věci Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku jeho převzetí. Pokud Kupující nepřevezme zboží z důvodu, který není v souladu s čl. 6.4, přechází na něj nebezpečí škody v okamžiku, kdy měl možnost zboží převzít, ale z důvodu na jeho straně k převzetí nedošlo.

6.8. Informace o dostupnosti zboží Pokud zboží není skladem, bude Kupující informován o: a) Mimořádném výpadku výroby: Prodávající sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informaci o nemožnosti dodání zboží. b) Prodlení s dodáním: Prodávající poskytne novou očekávanou dobu dodání od svého dodavatele.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Záruka kvality Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. 6.7 Podmínek je zboží bez vad. Zejména garantujeme, že zboží: a) odpovídá ujednanému popisu, druhu, množství a dalším vlastnostem, b) je vhodné k účelu, pro který je Kupující požaduje, a s nímž Prodávající souhlasí, c) je vhodné k účelu, k němuž se zboží obvykle používá, d) odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, e) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, pokud byly poskytnuty.

7.2. Právní úprava Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem.

7.3. Reklamace V případě vady zboží můžete uplatnit práva z vadného plnění zasláním e-mailu nebo dopisu na kontaktní adresy Prodávajícího. K reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím.

7.4. Práva spotřebitele Kupující má právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny zboží. V případě, že odstranění vady není možné nebo je nepřiměřeně nákladné, má Kupující právo na odstoupení od smlouvy.

7.5. Odmítnutí odstranění vady Prodávající je oprávněn odmítnout odstranit vadu, pokud je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné ve srovnání s povahou vady.

7.6. Právo na odstoupení od smlouvy Kupující má právo odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy, opakovaného výskytu vady nebo nemožnosti odstranění vady.

7.7. Výjimka Právo na odstoupení od smlouvy nevzniká, pokud se jedná o nevýznamnou vadu, která nebrání řádnému užívání zboží.

7.8. Vlastní způsobení vady Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud si vadu způsobil sám, zejména nesprávným používáním nebo neodbornou manipulací.

7.9. Opotřebení Opotřebení zboží, které odpovídá míře jeho používání, není vadou.

7.10. Potvrzení o reklamaci Při uplatnění reklamace vystaví Prodávající písemné potvrzení obsahující informace o reklamaci, včetně data jejího uplatnění a obsahu reklamace.

7.11. Lhůta pro vyřízení reklamace Prodávající je povinen reklamaci vyřídit, tedy odstranit vadu nebo poskytnout Kupujícímu jiné řešení, do 30 dnů od obdržení reklamace, pokud se s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

7.12. Náklady na reklamaci Náklady na vyřízení reklamace se řídí příslušnými právními předpisy. V případě oprávněné reklamace hradí náklady na reklamaci Prodávající.

7.13. Oznámení vady Kupující je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistí.

7.14. Doba pro uplatnění reklamace Kupující má právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne do 24 měsíců od převzetí zboží.

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1. Možnost odstoupení Odstoupení od smlouvy může nastat z důvodů uvedených v tomto článku nebo v dalších ustanoveních Podmínek, kde je tato možnost výslovně uvedena.

8.2. Právo spotřebitelů Jste-li spotřebitel, máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy, nebo pokud se jedná o koupi zboží, od jeho převzetí.

8.3. Způsob odstoupení Odstoupení od smlouvy můžete provést jakýmkoliv prokazatelným způsobem, například zasláním e-mailu nebo dopisu na naše kontaktní adresy. Můžete využít také vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který poskytujeme.

8.4. Výjimky z práva na odstoupení Právo na odstoupení od smlouvy nemáte v případech stanovených zákonem, zejména v případě smluv, kde je předmětem plnění zboží upravené podle Vašich požadavků nebo zboží podléhající rychlé zkáze.

8.5. Uznání lhůty pro odstoupení Lhůta pro odstoupení od smlouvy je považována za dodrženou, pokud v jejím průběhu odešlete oznámení o odstoupení.

8.6. Náklady spojené s odstoupením Po odstoupení od smlouvy máte povinnost zaslat nám zboží do 14 dnů od odstoupení a nést náklady spojené s jeho vrácením. Máte nárok na vrácení ceny za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

8.7. Vrácení peněz Peněžní částka Vám bude vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení, a to na bankovní účet, který uvedete. Prodávající je oprávněn vrácení peněz pozdržet, dokud nebude zboží vráceno, nebo dokud Kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět.

8.8. Snížení hodnoty zboží Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku manipulace se zbožím jinak, než jak je nezbytné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

8.9. Naše právo odstoupit Prodávající má právo odstoupit od smlouvy před dodáním zboží z objektivních důvodů, například kvůli nedostupnosti zboží nebo v případě, kdy jsou v objednávce uvedeny nesprávné nebo záměrně chybné údaje.

9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

9.1. Kodex chování Prodávající není vázán žádným kodexem chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

9.2. Vyřizování stížností Stížnosti spotřebitelů lze zasílat na elektronickou adresu: info@manseogroup.com. Prodávající se zavazuje informovat Kupujícího o výsledku vyřízení stížnosti prostřednictvím elektronické adresy uvedené v objednávce nebo jiné kontaktní adresy poskytnuté Kupujícím.

9.3. Mimosoudní řešení sporů Spotřebitelské spory vzniklé na základě smlouvy lze řešit mimosoudní cestou prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869. Webová adresa: . Platformu pro řešení sporů online najdete na adrese .

9.4. Evropské spotřebitelské centrum Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, poskytuje kontaktní místo podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013, o řešení spotřebitelských sporů online. Další informace naleznete na webové stránce .

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1. Právo a mezinárodní vztahy Pokud náš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (například zasílání zboží mimo území České republiky), bude se vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, toto ujednání neovlivňuje vaše práva plynoucí z právních předpisů země, ve které máte obvyklé bydliště.

10.2. Doručování korespondence Veškerá písemná korespondence mezi námi bude probíhat elektronicky. Naše e-mailová adresa je uvedena v identifikačních údajích Prodávajícího. Korespondence bude doručována na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve smlouvě, v uživatelském účtu nebo na adresu, ze které jste nás kontaktovali.

10.3. Změna podmínek Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. Prodávající si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto podmínky. Změny se však nedotknou již uzavřených smluv, ale pouze smluv uzavřených po účinnosti těchto změn. Pokud máte vytvořený uživatelský účet nebo pokud vám pravidelně dodáváme zboží, informujeme vás o změně podmínek nejméně 14 dní před jejich účinností na vaši e-mailovou adresu. Pokud do 14 dnů od zaslání informace o změně nepodáte výpověď smlouvy na pravidelné a opakované dodávky zboží, stávají se nové podmínky součástí naší smlouvy a vztahují se na další dodávku zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě podání výpovědi činí 2 měsíce.

10.4. Vyšší moc V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (např. přírodní katastrofy, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škody způsobené v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci. Pokud stav vyšší moci trvá déle než 10 dnů, máme my i vy právo od smlouvy odstoupit.

10.5. Přílohy Součástí těchto podmínek jsou vzorové formuláře pro reklamaci a odstoupení od smlouvy.

10.6. Archivace smlouvy Smlouva včetně těchto podmínek je archivována u Prodávajícího v elektronické podobě, není však přístupná Kupujícímu. Tyto podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím objednávky vám budou zaslány e-mailem, takže budete mít vždy přístup ke smlouvě i bez naší součinnosti. Doporučujeme uložit si potvrzení objednávky a tyto podmínky.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 21. srpna 2024.